الاثنين، 16 مارس 2015

بانده عليه مالتاكسي في اوضه الجلوس !!!

صدفه اكتر من لطيفه وانا بقلب في الراديو وانا مروحه لقيت برنامج اسمه منتهى 
الطرب على اذاعه الاغاني حوالي 8.30 يوم الخميس

فعلا هو منتهى الطرب وجايب اغاني قديمه ويدي نبذه عن الاغنيه وتسجيلها
الحقيقه استمتعت بيه وفجاه قرر يعرض اغاني لشكوكو , اه والله لشكوكو


واحده اسمها انده عليه من التاكسي " اه بجد اسمها كده" اغنيه كوميديه خفيفه جدا
 ومضحكه جدا جدا لدرجه تنسى معاها قبح صوت شكوكو اللي هنا هو عارف كويس جدا انه مش مطرب بس حد حيضحك قوووي اللي حيسمعها وله شخصيه متميزه في اداؤه تفرض عليك احترامه بارغم من خفته بس مش مبتذل
تخلص الاغنيه والمفاجاه انها الحان محمد عبد الوهاب " والله زمبؤلك كده" محمد عبد الوهاب بشنته ورنته !!!


ثم ينتقل المذيع لاغنيه تاني لشكوكو برضه " من ادب الادباتي سجلت لبرنامج الى ربات البيوت" هو بالظبط قال كده سنه 
1960
والمره دي الاغنيه "اوضه الجلوس وقت الزيارات " تربويه جدا وبتتكلم عن الضيوف والمفاجات بتاعتهم والعيال ودوشتهم وازاي الضيف ممكن يضايق اصحاب البيت ويزعجهم , وبرضه بالرغم من الكوميديا الا انها هايله جدا والمفاجاه بالنسبه لي اني لقيت نفسي حفظت اجزاء منها من اول مره سماع من كتر ماهيه موزونه ومضحكه في نفس الوقت , بقولك ايه : " وفي عز الزحمه يجووا يعملوا لبخه والبيت ما فهوش لحمه نقوم نبعت نجيب بلوبيف بجنيه " !!!


الناس دي بالرغم من البساطه والفطره الا انهم كانوا عارفين بيقولوا ايه وليهم هدف مغلف بغلاف سكر لدرجه انهم خلوني دورت عليها عالنت وسجلت بياناتي على منتدى اغاني في انتظار قبول العضويه عشان اسمع الاغاني دي تاني , عمري ما كنت اتخيل اني ادور على اغنيه لشكوكو !!!
اول ما يتوافق عالعضويه حاعملكوا شير للاغاني !!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق