الجمعة، 8 فبراير 2019

حوار مع الحصاله


في زياره عوائليه لاختي باغلس على بنتها كالعاده فقالتلي مش حاجي قلتلها مش فاضيه ومش حافتحلك فخدتها الجلاله  انا حاجي ، قلتلها حاتربس الباب واسد الشباك ومش حادخلك 
المهم عملت نفسها مشغوله بقه وعندها باليه وباسكت ومدرسه ، ست المشغوله بقه المستغنيه وقعدت على جنب

فقلتلها خلاص بقه مش حاخدك معايا الباليه في الاوبرا ، ودي انقلبت ١٨٠ درجه وبدأت تجر ناعم وانا حاموت من الضحك ، فقلتلها انت مش فاضيه 
فبدأت ترجع في كلامها ويوم ايه والساعه كام وباليه ايه طلبا لمزيد من التفاصيل 

انا رسمت وش الجد اكتر واكتر وبدأت اقولها التذاكر غليت قوي معاكي كام في الحصاله ؟ ودي بقه عملت فييسه وقالت كتير 
قلتلها خلاص حتعزميني يبقى كده ٥٠٠ جنيه 
ردت مامتها طب مش حتاخديني فسألت كده كام يبقى قلتلها ٧٥٠ وبعدين باباها قال وانا كمان فقلت لها ١٠٠٠ كل الارقام بالانجليزي عشان دراستها 
تقوم تقولي ، قولي بالانجلش عشان افهم !!! قلتلها ما ده بالانجلش هيه الحقيقه لم تستوعب الموقف 

دخل في الموضوع اخوها الصغير وخالها ودي بقه هنجت !!!
فقلت لها مش حناخد الصغنن وكفايه احنا الخمسه كده ١٢٥٠
قالتلي سهله اهي حاديكي ١٠٠ ومعاها ٢٠ ومعاها ٥٠ يبقى ١٢٥٠ !!! والحقيقه ما رضيتش اسد نفسها وفوتها بقه عشان ما تتخضش اكتر من كده !!!

اتفقنا انها حتروح تفتح الحصاله وتبلغني عشان اححز وهيه نازله قالتلي انا تعبانه وعايزه انام ، مش النهارده ، وبعدين حطت أيدها  في وسطها وقالتلي وهيهة خارجه حتروح  بكره عليه نومه !!! اللي هو انسي !!! 
وكان حوار مسلي لاقصى درجه 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق