الخميس، 5 يونيو 2014

إضحك كركر: أنا والألماني في القطر الألماني

صاحبتكم ايه بقه ضليعة في اللغة الألمانية ,معرفه اي واحد فيكم للياباني بالضبط !!
مره في القطر من بازل (سويسرا ) لفرايبورج(المانيا) زهقت لأني كنت لوحدي المهم ايه قلت انزل اتفرج على الدور اللي تحت في القطر اهه تسليه المهم ايه من باب الفضول ليس اكتر لقيت تواليت القطر , ولان كان ليه ذكريات اليمه في حمام قطر الصعيد وانا رايحه الاقصر (اتحبست فيه الساعة 2 بالليل والعربية كلها نايمه لحد ما بان لي صاحب فتح لي الباب والريحة ايه ما اقولكوش !!!) فقلت اما اقارن بين الاثنين
التواليت وااسع جدا تقريبا بتاع المعاقين يا اما المساحات عندهم ربنا مبارك فيها حاجه كده 2 في 3 مش حمام قطر خالص , المهم ايه بعد استخدامه قلت اشد السيفون وادور يمين وشمال مفيش سيفون . المهم لقيت زرار دست عليه , حاجه كده خليتني احس اني دوست على زرار انا مش عارفه هو ايه فبسرعه لميت هدومي وقمت وفي اقل من لحظه اذ بي اكتشف اني دوست على زرار الطواريئ
اتاريهم عاملين حسابهم لا لاي سبب وانت في بيت الراحه تضطر تنده لحد بره فبدل ما يغمن عليك من غير ما يبان لك صاحب عاملين زرار جنب التواليت للطوارئ يفتح باب التواليت !!! زيييينا بالظبط !!!!
فايه بقه باب التواليت اتفتح وانا لسه جوه والاقيلك القطر كله جاي يلحق اللي بيستغيث !!! المهم واضح ان النظره على وشي كانت كلها هلع لقيت الناس هيه كمان بتضحك قمت دست عليه تاني فالباب اتقفل وانا بقول يا ارض انشقي وابلعيني من الاحراج
شويه وغسلت ايدي ونشفتها وعدلت الاشارب على بال ماللي بره دول ما ينكشحوا ما هيه مش ناقصه كسوف اكتر من كده
وطلعت من التواليت وانا مقرره مالعبش في اي زراير في اي حته انا مش فاهمه معناها ايه !!!!
وكمان ما ادخلش تواليت اي قطر كان مصري ولا الماني !!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق