الثلاثاء، 7 يوليو 2020

ميونخ فلورنس اوڤرنايت


قال ايه قلت ابقى البت الفراكيكو عشان استغل كل لحظه من الاجازه وما اضيعش اياتوها وقت خااااالص 
انتقلت من ميونخ لفرونسا عن طريق اوفرنايت باص من ١٠ مساء ل ٦ صباحا 
فاكرين محمد صبحي في الفيلم لما قال البرج من ١٠ ل ١٠ وربع والهرم من ١٠ ونص ل١١ اهو انا بالظبط كنت كده 

اطولش عليكم قولوا طولي ، المهم اوصل فلورنس فعلا ٦ الصبح وايه البلد الفاضيه اللي مفيهاش صريخ ابن يومين دي 
ركبت مع اللي ركبو الترام من محطه الاتوبيس لوسط البلد 
الحجه انشراح بتاعت جوجل مابس قالتلي انزلي المحطه الجايه مكديتش خبر ونزلت 
وأدور بقه على ام محطه الاتوبيس يمين شمال قال ايه قلت اتاكد من الست الوحيده في الشارع ، الست زي اي مصري اصيل ما ينفعش تقول ما اعرفش وحدفتني الناحيه التانيه وأجر في شنط واوصل اسال يقولوالي لا هناك ( مكان ما كنت حامشي بس خفت اكون غلطانه ) 
المهم اخيرا وصلت لمحطه ااتوبيس وركبت ونزلت محطتي والمره دي قررت اعتمد على نفسي وامشي من غير ما اسال وأجر في الشنط وأدور على رقم ٤٧ اتاري الشارع في ٢ رقم ٤٧ واحد احمر والتاني اسود وكل عماره بالرقم الاسود جنبها عماره بالرقم الاحمر !!!

طب الفندق مين فيهم مفيش لوحه مفيش اي معلومه 
فييييين حد نازل يجيب فطار ولا طعميه سخنه بالطلياني  معرفش اصلنا كنا يوم الحد قالي في رقمين ٤٧ ده واحد والتاني هناك 

قررت اعتمد على نفسي واتكلم في الانتركوم طب مين فيهم قلت اجرب كله واطلع صحيت العماره كلها واللي يفتح الشباك ويزعق واللي يشتم في الانتركوم وانا ولا همني 

قررت اجرب نمره ٢٧ التاني ، نفس الأحداث بالظبط وتقريبا نفس الشتائم كلهم ما بيعرفوش انجليزي وانا ما باعرفش ايطالي وحاجه اخر مسخره سعادتك 

فين بقه لما اكتشفت أن مفيش فندق ومفيش ريسبشن وان الست نصابه على بوكنج طلعت شقه استوديو فرداني واني لازم استنى لما اللي قبلي يمشي عشان ادخل 
وقال ايه كنت ناويه ارمي شنطي في الرسبشن واطلع انطلق وابقى ارجع بالليل اعمل تشيك أن 

المهم بقه في تعديه البوليس وواحده ظابطه كده أموره بتعرف انجليزي ماشيه معاهم واخيرا لقيت حد يفهمني في أم البلد دي   وانا اتفتحت لها في العياط ومحدش بيرد ومش عارفه حانام فين والغربه كلتني واني ضائعه والحقوني

صعبت عليها قوم ايه راحت متصله بالرقم بتاع بوكنج لانه مردش عليه لما كلمته من تيلفوني ،  وهزقت الست صاحبه الشقه وقالت لها الراجل اللي قبلي صعبت عليه ومشي فتعالي الحقيها 

صاحبتنا جت امتى بقه ؟! الساعه ١٢ وانا قعدت بشنطي عالرصيف استنى جنابها لأن ملقيتش حته اقعد فيها ولا اسيب شنطي فيها وراح مني اليوم على ما جت ودخلت الشقه 

اه ورزعتها ريفيو زفت على بوكنج مع أن الشقه كانت فله بس هيه غشاشه

المهم بقه لما تختار حاجه تختار حاجه فيها فرونت ديسك ٢٤ ساعه  واتاكد انها فندق مش شقه فرداني ونتأكد من التفاصيل دي لان اليوم باظ وكرهت فلورنس عاللي خلفوها 

الصوره من وانا قاعده عالرصيف قدام رقم ٤٧ !!! قدامي رقم ٤٦ بالاحمر وجنبها خبط لزق ٦٨ بالاسود اه والله زمبؤلك كده


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق