الأحد، 6 يوليو 2014

رمضانيات: تخاريف صيام


مدمنين الشاي اللي زي حالاتي بيبقى عندهم مشكله اول كام يوم في رمضان اعراض انسحاب على تخريف على قله تركيز و اصل بعيد عنكم الكيف بيذل !!!

انبارح كنت مضرب الامثال في الحكايه دي : واقفه مع صاحبتي فزميلنا فراس بيسلم عليه قلتله ازيك يا معاذ ( اهو اي اسم مش دارج وخلاص) اللذيذ انه ضحك ومشي

شويه وزميل تاني بيقولي كل سنه وانت طيبه فرديت وقلتله الحمد لله!!!

روحت البنك كان عندي مشكله في الفيزا والماستر كارد لخبطه كده , فمديره الفرع كشفت على الحسابين وقالتلي على اللي حصل اتاريني اشتريت بواحده ورجعت اللي اشريته على التانيه المهم تقنع فيه مفيش وانا مفيمه على الاخر لغايه ما قالتلي بصي يا لميا انتي بعد الفطار تعملي كوبايه شاي وكحكايه وتفتحي الحسابين وانت حتفهمي !!!

اللذيذ اني اكتشفت اني مش لوحدي , فمثلا واحده زميلتنا بتلبس الصندل بعد صلاه الظهر مش عارف تقفل الابزيم فلقيتها بتقولي انا مش حالبسه تاني في رمضان قلتلها ليه يا بنتي فقالتلي اصله في لفه ومحتاج تفكير !!!

واحده تانيه بتقفل باب اللوكر فتقيل قوي مش عارفه تقفله فبصت للباب حته بصه مميته من الضحك وكان ناقص تتخانق معاه

اخر حاجه حصلت اني بعد ما دفعت فلوس في البنك وخدت الوصل فضلت واقفه كتير خمس دقايق فالموظفه بتقولي حضرتك حتعملي اي عمليه تانيه فقلتلها لاه قالتلي طب واقفه ليه قلتلها مستنيه الايصال قالتلي الايصال معاكي من خمس دقايق !!!

اللطيف اني بعد الفطار شوفت اعلان موبينيل بتاع موكا ولا كابتشينو لقيتني باضحك بهستريا لاني فعلا ما ببقاش مجمعه !!! تمام زي الاعلان

اصل بعيد عنكم الكيف بيذل !!!

هناك تعليقان (2):

  1. أنا ببقى عامله زى المجنونة بسبب النسكافيه :) يهده الإدمان

    ردحذف