الثلاثاء، 14 أكتوبر 2014

انا كمان وحشتني !!!


واحده من صاحباتي الانتيم اختفت فجاه فبعت لها " وحشتيني" فين بعد ميت سنه ظهرت وردت عالماسج " وانا كمان وحشتني" كلمتها اخيرا ردت واكتشفت انها في دوامه الحياه والاولاد والدوشه ولقيتها بتقولها كده بتريقه على حبه مراره " وانا كمان وحشتني"

المعنى والطريقه اللي اتقال بيها اثار في نفسي تساؤلات كتيره قوي

ازاي نفسي اللي معايا في ال24 ساعه في ال24 ساعه وتنام وتقوم معايا وتروح وتيجي معايا توحشني

وازاي الواحد يسيبها لما تتوه منه كده وتوحشه؟ وازاي يقدر يرجعها ويحافظ عليها لا توحشه؟

اعتقد بانه يعرف معدنها الحقيقي ويصقله كل شويه عشان ما يتربش ويصدي يعني اللي مثلا معدنه في الخير يخلي له نصيب ولو قليل من الخير

اللي معدنه العيله والصحاب يديهم شويه من وقته انشالله يوم في الاسبوع او مكالمه تيلفون

اللي معدنه في الرياضه يحافظ على اقل القليل منها ان شالله ينط الحبل

اللي معدنه في المزيكا يسمع شويه مزيكا وهكذا في البيت في المكتب في الشارع في اي حته

ممكن تلاقي نفسك في غدوه بره في فيلم سينما , في قعده لوحدك حتى , في كتاب حلو , في كوبايه زبادي في الخلاط, في البوم صور, في دفتر مذكرات في اياتوها حاجه تبسطك انت وبس

او اي ميكس من كل الحاجات دي ومعاها رشه من الطفوله على تدليع النفس حتلاقيها على طول

وكلها حاجات صغيره بس لازم نركز ونعملها

هو الواحد عنده حاجه اغلى منه؟

بخرف ولا بهيس ؟ مش عارفه !!!

طب رايكم انتم ايه ؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق